
evidències dins del grau
En aquest apartat podràs trobar evidències d'activitats relacionades amb la CDD i les tecnologies digitals, realitzades en altres assignatures del grau.
Curtmetratge - L'armari d'en Pol
En l'assignatura d'Arts visuals en l'Educació Infantil, vam haver de crear en grup un curtmetratge d'un conte inventat sobre l'educació sexual i afectiva per treballar-ho amb els infants, el nostre s'anomenava "L'armari d'en Pol", el qual trencava amb l'estereotip creat per la societat del fet que la roba i els colors tenen gènere. Vam considerar que una acció tan simple com vestir-se per anar a l'escola podia ser una gran forma d'expressió i personalitat, ja que en aquesta etapa els infants estan en una fase de descobriment i exploració del seu cos.
Per aquest motiu, les meves companyes i jo vam voler crear un conte on parlés de la llibertat que han de tenir els infants en escollir o fer allò que més els agrada, sense sentir-se jutjats per ningú, en aquest cas el protagonista, en Pol, li agrada portar faldilla i una samarreta d'esport. Així doncs, considero que aquest conte hauria de ser una reflexió per tothom, ja que hem de prendre consciència que tots els infants han de ser lliures, sense sentir-se jutjats o exclosos pels altres, com a societat n'hem de ser conscients i lluitar perquè aquesta llibertat mai s'acabi, per poder seguir creixent com a persones.
Aquest conte el vam crear amb l'aplicació VLLO, la qual és una aplicació per crear i editar vídeos i ens va permetre afegir veus en off.
Per acabar, aquesta evidència està vinculada a les següents àrees:
Àrea 1. Compromís professional, concretament, 1.3 Pràctica reflexiva. El seu nivell de progressió és el B1.
Àrea 2. Continguts digitals, concretament, 2.2 Creació i modificació de continguts digitals. El seu nivell de progressió és el A2.
Àrea 3. Ensenyament i aprenentatge, concretament, 3.2 Orientació i suport en l'aprenentatge. El seu nivell de progressió és el B1.
Àrea 6. Desenvolupament de la competència digital de l'alumnat, concretament, 6.3 Creació de continguts digitals. El seu nivell de progressió és el A2.
Cançoner - Els hàbits saludables
El curs passat en l'assignatura de Música en l'Educació Infantil, vam fer un cançoner digital, el meu anava sobre els hàbits saludables, per així poder ajudar als infants en els seus hàbits i rutines. Així doncs, aquesta evidència tenia part escrita, part pràctica i part auditiva.
Realitzar aquesta evidència em va servir per desenvolupar les meves competències digitals, utilitzant les aplicacions com Canva, per escriure el cançoner i VLLO, per editar la part pràctica i l'auditiva. A més, d'aprendre com són d'importants les cançons o la música en general en les primeres etapes, ja que per exemple en aquest cas, et poden ajudar a establir hàbits i rutines. Així que, com a conclusió, podria dir que d'aquesta tasca m'emporto molts aprenentatges.
Aquesta activitat està vinculada a les àrees:
Àrea 3. Ensenyament i aprenentatge, concretament, 3.1. Ensenyament
Àrea 6. Desenvolupament de la competència digital de l'alumne, concretament, 6.3. Creació de continguts digitals